Aankomst in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lieke Son - WaarBenJij.nu Aankomst in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lieke Son - WaarBenJij.nu

Aankomst in Rio

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 September 2015 | Brazilië, Rio de Janeiro

Rio is echt de stad van de vakantie! Ik snap niet dat mensen hier ooit aan werken toe komen.. Na een lange (maar wel comfortabele) vlucht te hebben uitgezeten wachten zowel mijn koffer als wagner mij op op het vliegveld van Rio.

Het is een Oase aan vakantie: vanuit de stad strompel je zo een van de vele (minstens 8, maar ik geloof wel meer!) prachtige witte stranden op. Deze zijn omringd door eilanden en heuvels begroeid met een mini jungle. Deze stadse parken zitten vol met gigantische vlinders, rare vogels en kleine aapjes. Als ik zo over de esplanade kijk zie ik tussen in alle kiosken, hippe barretjes en restaurants alleen maar mensen in badkleding. Het is hier ook niet vreemd om in je witte speedo door de straten te dwalen. De mensen hier hebben ook weinig te verbergen. Ik vraag me onwillekeurig af hoe hoog het sciliconen gehalte in de bevolking hiet ligt.

Zondag heb ik afscheid genomen van Wagneer in een Jazz café in Niteroi (wat trouwens een echte metropool is in tegenstelling tot het dorp dat ik verwachtte). Om 19:00 begon een life jazz act, de artiesten kwamen om 20:30 aan. We hebben nog even van de muziek genoten onder het genot van een speciaal biertje voor ik de volgende ochtend op de bus naar het schattige Paraty vertrok. Ik kan nu al niet wachten om met carnaval terug te gaan naar Rio!! Al denk ik dat het me wel al mijn overige spaargeld gaat kosten...


Paraty is een waar paradijs aan de costa verde. Na aankomst in het hostel heb ik samen met Arne (uit Duitsland) en 2 Nederlandse meisjes (Jantje en Tieneke) wat gegeten en gedronken in het oude coloniale stadje. Vandaag ben ik opgestaan met een prachtig uitzicht over het strand en hebben Rick en Nathalie (een koppel uit zuid amerika) me over gehaald om mee te gaan op een boot trip langs verschillende stranden en eilanden hier langs de kust. Ik kan me geen meer relaxte dag dan deze voorstellen: onder het genot van een pina colada en de zuid amerikaanse zon zijn we langs zulke mooie plekken gevaren (en gestopt) dat het wel nep leek!

Morgen ga ik waarschijnlijk door naar Sao Paulo, maar het is lastig weg te komen van deze relaxte omgeving!

  • 23 September 2015 - 09:48

    Dana:

    Ohh Liek wat een mooie momenten! :) Geniet er van!

  • 23 September 2015 - 16:43

    Sylvia:

    Dat klinkt geweldig allemaal! Fijn dat je daar zulke mooie dingen meemaakt.
    We kijken uit naar je volgende verslag uit Sao Paulo de miljardenstad.

  • 25 September 2015 - 22:29

    Tsi Tsi :

    Wauw liek, het klinkt allemaal super leuk! Echt een backpacker, je gaat er overal heen! Mooie foto's trouwens!

  • 01 Oktober 2015 - 13:16

    Oma Lilo:

    lieke zo geweldig. Dit wordt de reis van je leven. Ik denk iedere dag aan jouw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Sept. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7319

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 23 Februari 2016

Zuid Amerika

Landen bezocht: