Het Pantanal en Bonito - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Lieke Son - WaarBenJij.nu Het Pantanal en Bonito - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Lieke Son - WaarBenJij.nu

Het Pantanal en Bonito

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Oktober 2015 | Brazilië, Bonito

Na de grote stad ben ik weer door gegaan naar het platte land (el campo). De hoofdstad (Campo Grande) zou volgens mijn gids de grootste stad in de omgeving zijn.. echter na mijn 17 urige busrit van Sao Paulo was ik redelijk teleurgesteld toen alles om een onverklaarbaare reden gesloten was en het mij moeite kostte om een hostel aan een onverharde weg te vinden (waar de kakkerlakken helaas letterlijk over de grond liepen).
De eigenaren waren echter erg blij met een gast dus het was een prima nacht en de volgende dag kon ik eindelijk vertrekken naar het Pantanal.

Het Pantanal is een groot moerasland, vol met dieren uit de amazone (zoals de capibara, ara´s, kraanvogels, parakieten, kaaimannen en zelfs jaguars, maar die hebben we helaas niet gezien!). Ik had een 3 dagen 2 nachten tour geboekt met o.a. een boot tour, wandeling, stuk paardrijden en nocturnal jeep tour (wat niets opleverde omdat de jeep veeel te veel lawaai maakte). De tour was met ´camping´ en dat betekende dat we in hangmatten in een grote hut sliepen (of in ieder geval lagen). Het was echt heel erg leuk en ik ben bevriend geraakt met een duits stel (Maren en David) en een duitse jongen die net klaar is met midelbare school (Timo).

Na het Pantanal gaat iedereen door naar Bonito, een (wat duurder) stadje in het zuiden van het pantanal waar je een geweldig ´aquatic wonderland´ kan vinden. Na 1 dag regen hadden Timo, ik,David en Maren weer dezelfde tour om 07:30 geboekt naar de Rio del prata: een ongelooflijk heldere rivier waar je de amazone vissen op je af ziet zwemmen (en ze zelfs een beetje aan je benen knabellen). Het was echt onvoorstelbaar mooi, vooral omdat je de geluiden van de jungle kon horen als je even je hoofd boven water hield (en kleine aapjes kon zien ^^). David en Mare hebben met hun go pro foto´s gemaakt dus ik hoop die nog te ontvangen!!

Nu in Foz do Iguaçu aan de Braziliaanse kant (helaas weer met wat regen..) morgen naar de argentijnse kant en daarna door naar het onbekende paraguay!

  • 03 Oktober 2015 - 16:01

    Sylvia En Rob:

    Leuk verslag, Lieke. En wat een prachtige foto's ook (voor zover ze doorkomen) met schitterende vogels. Paardrijden, zwemmen tussen kaaimannen: het avontuur spat eraf.
    Intussen ben je zelf net zo gekleurd als de inwoners daar in Latin America gok ik.
    Goede reis naar Paraguay, en ook daar veel plezier!

  • 04 Oktober 2015 - 00:24

    Oma Riet:

    Lieke,leuk verslag van de reizen!Je ziet er al echt zuid amerikaans uit.Ik wens je goede reis naar
    Paraguaq en veel plezier met je reisgenoten, groetjes uit Geldrop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Sept. 2015
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 7306

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 23 Februari 2016

Zuid Amerika

Landen bezocht: