New York van het zuiden - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lieke Son - WaarBenJij.nu New York van het zuiden - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lieke Son - WaarBenJij.nu

New York van het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 September 2015 | Brazilië, São Paulo

Na de relaxte sfeer van de witte stranden ben ik naar de chaos van stad getrokken. En wat een chaos inderdaad, witte giga appartementen flats zover het oog rijkt en een veel hiplere bevolking bestaande uit o.a. skaters, hipsters en gothics (maar vooral skaters) en zelfs af en toe een lesbisch/homo stel, al werden hier wel veen blikken naar geworpen.

Ik heb mn dag samen met Sophia (een chinees meisje dus het engels ging wat haperig) doorgebracht. We zijn van Liberdage (china town) naar het vervallen centrum (een mix tussen oude skecht onderhouden mooie gebouwen met meer flats) en vervolgens aar het dure av. Paulista gegaan (een straat vol met sky scrapers, net Wall street!).
Vervolgends hebben we villa Madelena bezocht, waar grafity de muren siert. Maar dan ook echt siert; sommige straten zijn letterlijk helemaal vol geschilderd! Het zag er prachtig uit!

's avonds zijn we nog samen met Carlos van het hostel uit gegaan, heet vet om te zien maar je begrijpt ook wel waarom je niet als meisjes alleen over straat moet. We zijn zelfs nog een alternatieve club in baixo augusto in gedoken. De club 'Inferno' bleek een hardrock cafe. Ik kon er wel om lachen maar het was niet helemaal de bedoeling.

De volgende dag heeft Lottie me met de taxi opgehaald om te lunchen in het edificia Italia. Het hoogste gebouw van Sao Paulo met een prachtig restaurant in de top. We hebben heerlijk gekletst en geluncht en ik had alleen maar wat stroopwafels om haar te bedanken voor alle geweldige hulp! Dus ik wil haar bij deze nogmaals bedanken, het was echt geweldig!

• 27 September 2015 - 14:58

Esther:

Wauw,super genieten,mooie foto's,heerlijk :-)

• 28 September 2015 - 10:02

Dana:

Echt is hippe hipsterstad inderdaad, en zó mooi! en alleen jij kan zo bruin worden in 1 week grr

• 28 September 2015 - 22:17

Rob En Sylvia:

Wat een onvoorstelbaar grote stad is Sao Paulo! Meer inwoners dan in Nederland in een stad.
    En goed dat je in kon zien dat sommige plekken niet handig zijn om als meisje alleen (of als jongen alleen) te bezoeken.
    Maar nu dan alweer enkele dagen op het 'platte land' Campo Grande, op weg naar 'De Pantanal'..
    Dat zal vast ook weer heel indrukwekkend zijn, maar dan qua natuur.
    Veel plezier en geniet ervan.